Külpolitika

A tajvani-kínai konfliktus: Háború vagy béke?

Várnai Gergely

Várnai Gergely tanulmánya a Kína és Tajvan közötti feszültséget tárja elénk a történész szemével. Kína megtette az első lépéseket, már 2003-ban hatalmas összegekben vásárolt Oroszországtól modern fegyvereket.
Egy reggel arra ébredünk, hogy a sziget felett sárga csillagos vörös zászló lobog?


tanulmány letöltése pdf formátumban

www.publikon.hu


Kapcsolódó anyagok

Tarrósy István: Kína Afrikára kacsint
Richter Csaba: A Távol-Kelet „puskaporos hordója” - Észak-Korea
Nyíri Pál: Kivándorolni hazafias?
Irimiás Anna: A Budapesten élő Kínai közösség
Nyíri Pál: Magyarország helye a kínai világkereskedelmi hálózatban
Várnai Gergely: Az észak-koreai válságról

Országismertetők

Kína

<<< Vissza a tanulmányokhoz
Újdonság
Kosár
A kosár 0 terméket tartalmaz.
Kiemelt ajánlataink
Garth Myers
Afrikai városok
264 oldal
Ára: 2690 Ft

Garth Myers könyve világunk egyik legérdekesebb területére kalauzol el bennünket: a városodás, a városiasodás, az urbánus környezet változásait és az ezek eredményezte problémaegyüttest mutatja be afrikai példákon keresztül. A szerző foglalkozik a fejlődés összetett kérdésével, antropológiával és politikai gazdaságtannal egyaránt, miközben olyan településeket...

Grünhut Zoltán - Vörös Zoltán
Az átalakuló világrend küszöbén
300 oldal
Ára: 2500 Ft

Henry Kissinger a nagysikerű Diplomácia című monográfiájában azt írta: "Minden évszázadban színre lép egy ország, amely szinte bizonyos természeti törvényszerűségként mind hatalmánál fogva, mind pedig szellemi és erkölcsi indíttatásból saját értékrendjének képére formálja át a nemzetközi rendszer egészét". Az amerikai stratéga úgy véli, a 17. században F...

Vörös Zoltán
Kínai sakkjátszma - Tengeri kereskedelmi útvonalak és az energiabiztonság geopolitikája
232 oldal
Ára: 2500 Ft

Kína legfőbb tengeri kereskedelmi útvonalának biztonsága és a szállítások zavartalansága a kelet-ázsiai állam egyik fő prioritása. A regionális nagyhatalom energiahordozóktól való függősége évről-évre növekszik, ráadásul kőolajimportjának 80 százaléka egy kockázatos, 12 ezer kilométer hosszú  tengeri útvonalon érkezik.
A hajóút az afrikai partok...