Külpolitika

A tajvani-kínai konfliktus: Háború vagy béke?

Várnai Gergely

Várnai Gergely tanulmánya a Kína és Tajvan közötti feszültséget tárja elénk a történész szemével. Kína megtette az első lépéseket, már 2003-ban hatalmas összegekben vásárolt Oroszországtól modern fegyvereket.
Egy reggel arra ébredünk, hogy a sziget felett sárga csillagos vörös zászló lobog?


tanulmány letöltése pdf formátumban

www.publikon.hu


Kapcsolódó anyagok

Tarrósy István: Kína Afrikára kacsint
Richter Csaba: A Távol-Kelet „puskaporos hordója” - Észak-Korea
Nyíri Pál: Kivándorolni hazafias?
Irimiás Anna: A Budapesten élő Kínai közösség
Nyíri Pál: Magyarország helye a kínai világkereskedelmi hálózatban
Várnai Gergely: Az észak-koreai válságról

Országismertetők

Kína

<<< Vissza a tanulmányokhoz
Újdonság
Kosár
A kosár 0 terméket tartalmaz.
Kiemelt ajánlataink
Biedermann Zsuzsánna
Genocídium és destabilizáció az afrikai nagy tavak régióban
250 oldal
Ára: 2690 Ft

 Amikor a ,,genocídium" szót halljuk, hajlamosak vagyunk arra gondolni, hogy népirtás csak távoli helyeken fordulhat elő. Ilyenkor elfelejtjük, hogy a népirtás gyökerei, az előítéletek és a gyűlölködés, minden társadalomban jelen vannak.

 
Ez a könyv az afrikai Nagy Tavak régió három országában (Burundi, Ruanda, Kongói Demokratikus Köztárs...

Szabó István
A mérhetetlen önkormányzati vagyon
158 oldal
Ára: 2400 Ft

A helyi önkormányzatok költségvetési szektoron kívüli szervezetek útján történő feladatellátása akkor is fontos marad, ha a túlzott decentralizáció ingája most a túlzott központosítás felé tart éppen. A kismonográfia célja, hogy ráirányítsa a figyelmet az önkormányzati gazdálkodás költségvetésen kívüli szegmensére, ezen belül is az önkormányzati tulajdo...

Vörös Zoltán
Kínai sakkjátszma - Tengeri kereskedelmi útvonalak és az energiabiztonság geopolitikája
232 oldal
Ára: 2500 Ft

Kína legfőbb tengeri kereskedelmi útvonalának biztonsága és a szállítások zavartalansága a kelet-ázsiai állam egyik fő prioritása. A regionális nagyhatalom energiahordozóktól való függősége évről-évre növekszik, ráadásul kőolajimportjának 80 százaléka egy kockázatos, 12 ezer kilométer hosszú  tengeri útvonalon érkezik.
A hajóút az afrikai partok...