Biztonságpolitika

A globalizáció új erőszakformái

Deák Péter

A globalizáció új tudatvilága, érdek és érték átrendeződései, új fegyverek és védelmi technikák, illetve a pusztításra is alkalmas „békés” eszközök megjelenése, ezek együtteséből eredő erőviszony változások, aszimmetria merőben új erőszakformák létrejöttét eredményezték, amelyek napjainkban nem csak, és nem elsősorban a hagyományos katonai szférában jelennek meg.


tanulmány letöltése pdf formátumban

Glied Viktor - Tarrósy István (szerk.): Globális biztonsági kihívások, NATO szerepvállalások és Közép-Európa, 2006.


Kapcsolódó anyagok

Vincze Hajnalka: Az európai biztonság- és védelempolitika néhány elméleti-gyakorlati vetülete
Csizmadia Sándor: Az ENSZ és a terrorizmus elleni harc problémái
Őri Péter: Magyarországon élő külföldiek

<<< Vissza a tanulmányokhoz
Újdonság
Kosár
A kosár 0 terméket tartalmaz.
Kiemelt ajánlataink
Fülöp T. Mariann
A kétszínű Marokkó
280 oldal
Ára: 2900 Ft

„Szerelem volt első látásra. De idővel rájöttem, Marokkó kétszínű. Sokat hazudott nekem. Szinte minden nap becsapott. És volt, hogy meglepett. Pont ezért szerettem. Volt, hogy a fellegekbe repített, volt, hogy a mélybe taszított ez a rejtélyes, kiismerhetetlen, hallatlanul csábító és szeszélyes szerető. Imádni- és gyűlölnivaló egyszerre.”

Marokkóba...

Szabó Gábor
Modern politikai eszmék, ideológiák
66 oldal
Ára: 1000 Ft

A közszférában hivatásukat majdan gyakorlók óhatatlanul találkoznak az államhatalom céljaival, a politikai, társadalmi és gazdasági konfliktusokra adott válaszaival. Minden ilyen célkitűzés és szándék akarva-akaratlanul a politikai eszmék világába visz bennünket. Éppen ezért látszik fontosnak, hogy a hallgatók a napjainkban gyakran tapasztalható eszmei kavalkádban k...

Vörös Zoltán
Kínai sakkjátszma - Tengeri kereskedelmi útvonalak és az energiabiztonság geopolitikája
232 oldal
Ára: 2500 Ft

Kína legfőbb tengeri kereskedelmi útvonalának biztonsága és a szállítások zavartalansága a kelet-ázsiai állam egyik fő prioritása. A regionális nagyhatalom energiahordozóktól való függősége évről-évre növekszik, ráadásul kőolajimportjának 80 százaléka egy kockázatos, 12 ezer kilométer hosszú  tengeri útvonalon érkezik.
A hajóút az afrikai partok...