Gazdaságtörténet

Baja mezőgazdasága a két világháború között

Sarlós István

A Magyarországgal 1918. november 13-án megkötött belgrádi fegyverszünet kér­désesnek minősítette a Délvidék hovatartozását a Pécs–Baja–Szabadka vonalig terjedően. Ennek megfelelően a hónap vé­gére a szerb csapatok bevonultak erre a területre, és katonai kormányzást vezettek be. Baja és Mohács ennek megfelelően kimaradt mind az „őszirózsás” forradalom további esemé­nyeiből, mind a Tanácsköztársaság rendszeréből. A megszál­lás a terület gazdasági kirablását is jelentette, az ipari üzemek berendezéseit, a szállítóeszközök jelentős részét elvitték.


tanulmány letöltése pdf formátumban

ORMOS,HARSÁNYI (ed.) (2005).: Kutatási Füzetek XI., Ünnepi szám Harsányi Iván 75. születésnapjára. Pécs, Pécsi Tudományegyetem.


<<< Vissza a tanulmányokhoz
Újdonság
Kosár
A kosár 0 terméket tartalmaz.
Kiemelt ajánlataink
Tuka Ágnes - Glied Viktor (szerk.)
Pécs a többszintű kormányzás csapdájában
362 oldal
Ára: 3000 Ft

Pécs egyedülálló lehetőséget kapott 2005. október 19-én, mikor Bozóki András kulturális miniszter bejelentette: a baranyai megyeszékhely lesz 2010-ben Európa Kulturális Fővárosa. A pályázatírás lendülete és a kezdeti dinamizmus a győzelem kihirdetését követően fokozatosan eltűnt, a közös gondolkodás helyét egyre inkább a kapkodás vette át. A program meré...

Turóczi Ildikó
Boszorkányok, sámánok, varázslók
208 oldal
Ára: 2300 Ft

 Hogy mit jelent egy álom, hogyan lép a vágy a megvalósítás útjára, talán soha nem tudom meg, ha el nem indulok Kamerunba. De megtettem, és Esuföld törzsi királyságában találtam magam, ahol:

- lehet a bőröd színe bármilyen, ha egy másik kontinensről érkezel, akkor fehér ember a neved,
- Godwin még nem tudja, hogy mi a birtoklevél haszna...

Vörös Zoltán
Kínai sakkjátszma - Tengeri kereskedelmi útvonalak és az energiabiztonság geopolitikája
232 oldal
Ára: 2500 Ft

Kína legfőbb tengeri kereskedelmi útvonalának biztonsága és a szállítások zavartalansága a kelet-ázsiai állam egyik fő prioritása. A regionális nagyhatalom energiahordozóktól való függősége évről-évre növekszik, ráadásul kőolajimportjának 80 százaléka egy kockázatos, 12 ezer kilométer hosszú  tengeri útvonalon érkezik.
A hajóút az afrikai partok...