Kisebbségkutatás

A magyarországi ruszinok és ukránok

Publikon-line

Történelmi forrásokból egyértelműen megállapítható, hogy az ukránok és a ruszinok, a XIII. századtól kezdve szivárogtak át Galíciából (a mai Nyugat-Ukrajna területéről) Máramaros, Bereg, Ung, Zemplén megye lakatlan, hegyes vidékeire. Erre vonatkozó első adatunk egy 1326-ban kelt oklevélben a Nógrád megyei Nagyorosziról olvasható, melynek első lakóit Kál­mán király hívta be Galíciából. A XVII. században nagyobb számban érkeztek olyan ukrán és ruszin parasztok, főleg a Kárpátok külső oldaláról, akik a lengyel földesurak túlkapá­sai elől menekültek.


tanulmány letöltése pdf formátumban

www.publikon.hu


Kapcsolódó anyagok

Koller Inez: Kisebbségek a Balkánon
A. Gergely András: Nemzeti vagy etnokulturális kisebbség?
Nyíri Pál: Új kisebbségek Magyarországon: a kínaiak

Országismertetők

Magyarország

<<< Vissza a tanulmányokhoz
Újdonság
Kosár
A kosár 0 terméket tartalmaz.
Kiemelt ajánlataink
Tarrósy István - Glied Viktor - Vörös Zoltán (szerk.)
Migráció a 21. században
396 oldal
Ára: 3900 Ft

Napjainkban a migráció okozta társadalmi, gazdasági és politikai hatások kezelése jelenti az egyik legnagyobb kihívást az államok számára, legyen szó aggasztó mértékű el- és kivándorlásról, vagy a migránsokat befogadó országban időről-időre fellobbanó, együt...

Gantner Péter
Magyar diplomaták küzdelme a párizsi békekonferencián
156 oldal
Ára: 2500 Ft

 A második világháborúban Magyarország – az első világháborúhoz hasonlóan – újból a rossz, a vesztes oldalon állt. A büntetés nem is maradt el. A győztesek – bár sokan úgy gondolták, hogy egy igazságos világrendet hoznak létre – nagy csalódást okoztak. Saját érdekeik alapján bosszút álltak. Az igazságos világrend helyett a veszteseket megbüntett...

Vörös Zoltán
Kínai sakkjátszma - Tengeri kereskedelmi útvonalak és az energiabiztonság geopolitikája
232 oldal
Ára: 2500 Ft

Kína legfőbb tengeri kereskedelmi útvonalának biztonsága és a szállítások zavartalansága a kelet-ázsiai állam egyik fő prioritása. A regionális nagyhatalom energiahordozóktól való függősége évről-évre növekszik, ráadásul kőolajimportjának 80 százaléka egy kockázatos, 12 ezer kilométer hosszú  tengeri útvonalon érkezik.
A hajóút az afrikai partok...