Magyarország történelme (1945-1988)

Péter György közgazdasági reformelképzelései (1953-1956)

Maltsik Balázs

Tragikus világ és tragikus sorsok. Csupán néhány szó, néhány fogalom, amely jellemezheti történelmünk legújabb kori fe­jezetét. Az alábbi írás apró adalék hazánk sorsdöntő éveihez. Adalék egy olyan korszak történetéhez, amikor a reform, a jobbítás szándéka kevés­nek bizonyult egy rendkívül zárt rendszer keretein belül. A tanulmány az 1947 és 1956 közötti politikai és gazdasági helyzetet elemzi.


tanulmány letöltése pdf formátumban

ORMOS,HARSÁNYI (ed.) (2004).: Kutatási Füzetek IX. Pécs, Pécsi Tudományegyetem.


Kapcsolódó anyagok

Gábor Péter: Magyarország fizetési és árucsere-forgalmi egyezményei Németország megszállási övezeteivel (1947-1950)

<<< Vissza a tanulmányokhoz
Újdonság
Kosár
A kosár 0 terméket tartalmaz.
Kiemelt ajánlataink
Glied Viktor
A halványtól a mélyzöldig - A globális környezetvédelmi mozgalom negyed százada
198 oldal
Ára: 2200 Ft

A globális ökológiai problémák és a klímaváltozás következményei mára mindenki számára érzékelhetővé váltak. Immáron több mint negyven éve feltűnt egy új, sokszínű társadalmi mozgalom, amely több-kevesebb sikerrel veszi fel a küzdelmet a környezetszennyezés és a fenntarthatatlan gazdasági folyamatok, valamint az azokat mozgató szereplők ellen. 

...

Greksza Veronika - Mohay Ágoston
Bevezetés az Európai Unió jogába
106 oldal
Ára: 2000 Ft

Az Európai Unió jogáról számos nagy lélegzetvételű monográfia és többszerzős mű született, melyek elsősorban a jogász alapképzés és a témával mélyebben foglalkozó szakemberek számára készültek. Számos olyan, egyéb felsőoktatási képzésben résztvevő hallgató létezik – a téma iránt érdeklődő laikusokról nem is beszélve –, aki számára az Európai Un...

Vörös Zoltán
Kínai sakkjátszma - Tengeri kereskedelmi útvonalak és az energiabiztonság geopolitikája
232 oldal
Ára: 2500 Ft

Kína legfőbb tengeri kereskedelmi útvonalának biztonsága és a szállítások zavartalansága a kelet-ázsiai állam egyik fő prioritása. A regionális nagyhatalom energiahordozóktól való függősége évről-évre növekszik, ráadásul kőolajimportjának 80 százaléka egy kockázatos, 12 ezer kilométer hosszú  tengeri útvonalon érkezik.
A hajóút az afrikai partok...