Külpolitika

A liberalizmus jövője Európában

Mladen Stanicic

A mai liberális demokratikus társadalmak megpróbálnak a lehető leghamarabb alkalmazkodni a nemzetközi kapcsolatok új paradigmájához, melyet nemcsak az amerikai érdekek uralkodása, hanem egyre inkább, a fundamentalizmus és a liberalizmus összeütközése jellemez. A szerző ebben a konstellációban vizsgálja Horvátország megváltozott szerepét.


tanulmány letöltése pdf formátumban

Glied Viktor - Tarrósy István (szerk.): Globális biztonsági kihívások, NATO szerepvállalások és Közép-Európa, 2006.


Kapcsolódó anyagok

Gödri Irén: A környező országokból érkező bevándorlók beilleszkedése Magyarországon
Őri Péter: Magyarországon élő külföldiek

Országismertetők

Horvátország

<<< Vissza a tanulmányokhoz
Újdonság
Kosár
A kosár 0 terméket tartalmaz.
Kiemelt ajánlataink
Greksza Veronika - Mohay Ágoston
Bevezetés az Európai Unió jogába
106 oldal
Ára: 2000 Ft

Az Európai Unió jogáról számos nagy lélegzetvételű monográfia és többszerzős mű született, melyek elsősorban a jogász alapképzés és a témával mélyebben foglalkozó szakemberek számára készültek. Számos olyan, egyéb felsőoktatási képzésben résztvevő hallgató létezik – a téma iránt érdeklődő laikusokról nem is beszélve –, aki számára az Európai Un...

Tuka Ágnes - Glied Viktor (szerk.)
Pécs a többszintű kormányzás csapdájában
362 oldal
Ára: 3000 Ft

Pécs egyedülálló lehetőséget kapott 2005. október 19-én, mikor Bozóki András kulturális miniszter bejelentette: a baranyai megyeszékhely lesz 2010-ben Európa Kulturális Fővárosa. A pályázatírás lendülete és a kezdeti dinamizmus a győzelem kihirdetését követően fokozatosan eltűnt, a közös gondolkodás helyét egyre inkább a kapkodás vette át. A program meré...

Vörös Zoltán
Kínai sakkjátszma - Tengeri kereskedelmi útvonalak és az energiabiztonság geopolitikája
232 oldal
Ára: 2500 Ft

Kína legfőbb tengeri kereskedelmi útvonalának biztonsága és a szállítások zavartalansága a kelet-ázsiai állam egyik fő prioritása. A regionális nagyhatalom energiahordozóktól való függősége évről-évre növekszik, ráadásul kőolajimportjának 80 százaléka egy kockázatos, 12 ezer kilométer hosszú  tengeri útvonalon érkezik.
A hajóút az afrikai partok...